tot 14 febr. - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Henk en Lydia Boerekamps - WaarBenJij.nu tot 14 febr. - Reisverslag uit Chaweng Noi Beach, Thailand van Henk en Lydia Boerekamps - WaarBenJij.nu

tot 14 febr.

Door: H&L

Blijf op de hoogte en volg Henk en Lydia

14 Februari 2015 | Thailand, Chaweng Noi Beach

Zondag en maandag 8 en 9 febr.. We hadden een dag vrij, lekker langer in bed, rustig starten, ontbijtje en op naar het zwembad op de 4de etage, handdoeken halen en een ligbed zoeken. Lydia ging lezen ik lekker de sauna in, heerlijk 2 rondjes sauna en daarna wat baantjes in het zwembad, heerlijk relaxen. In de loop van de middag hadden we een full olie body massage besproken, daarna , heerlijk gegeten, want dat kunnen ze hier wel is fantastisch. Wat we alleen s ‘morgens missen is bruin brood en kaas.
S ’avonds nog wat rondgelopen er is ook zoveel te doen en te zien, drankje en naar bed. Morgen vroeg dag een excursie.
Maandag één dag die we niet zo snel zullen vergeten, nadat we werden opgehaald het taxibusje we waren de enige op naar de handwerk shops, deze waren in 1 straat gevestigd net buiten Chiang Mai. Was erg interessant vooral hoe ze paraplus maken van bamboe papier, zijde en geoliede papier van heel groot tot heel klein, het vakwerk was ons ding, echter de winkels nadien niet. Als cipiers liepen ze achter ons aan. We hebben het ook aan onze privé gids verteld en die stelden voor om de bergen in te gaan. Na een prachtige bochtige rit met heel veel haarspeld bochten en steeds smallere wegen kwamen we bij een dorpje aan op 1200 meter hoogte, je voelde het ook, was hier een stuk minder warm. De bewoners kwamen van origine uit Tibet, er wonen er in Thailand ca. 1 miljoen het zijn zo’n 10 stammen die verdeeld over het grens gebied van Birma in de bergen wonen, ze hebben een eigen taal en een klederdracht, als het lukt zal ik er wel een foto van plaatsen. Onze gids nam ons mee naar een klein museum alwaar we uitleg kregen, toen langs een marktje met plaatselijke producten erg leuk. Er stond weer een tempel op het programma, maar niet zomaar een, verzekerde onze gids deze is in deze regio de mooiste. De Tempel is gebouw op een hoogte van 1000 meter en dan vraag je je zelf direct af, hoe kregen ze die spullen 500 jaar geleden naar boven er was geen weg, olifanten en de rug van de monniken. Er waren twee manieren om vanaf de parking naar boven te komen met de trap 50 meter omhoog of de lift, wij kozen voor het laatste. Net als zoveel Tempels een ongekende rijkdom en pracht, is nauwelijks te bevatte dat mensen handen dit kunnen maken. De privé gids vertelde ons heel leuke en interessante dingen, we voelde ons een beetje BN ers.
Na de Tempel weer naar Chiang Mai waar we lekker hebben gegeten en waarna we naar ons hotel werden gebracht, even een power nap, douchen en relaxen op een of ander terras. S’ avonds om 22.30 nog een hapje gedaan. Daar kwamen we een Nederlandse jongeman tegen hij woonde hier met zijn Thaise vrouw en had in de oude ommuurde stad een pizzeria zo vertelde hij. Gezellig met hem gepraat, bij de vraag of hij terug wilde was het antwoordt stellig nee, nooit meer, ja zoals jullie op vakantie, zijn ouders woonde hier tussen de 3 a 6 maanden per jaar, hij was gelukkig hier.
Morgen een rustdag die er niet veel anders uit zal zien als die van eergisteren.
Nog 2 dagen te gaan in Chiang Mai, dinsdag lekker rustig aangedaan zwembad, sauna en rondje gelopen. Woensdag met een bootje de rivier afgevaren, was leuk niet zo speculeer als in Bangkok, maar relax, lekker naar het zwembad geweest, je zou bijna zeggen het vaste patroon. S ‘avonds wat gegeten en gezellig op een terrasje naar een bandje geluisterd, werd nog laat wat konden die lui een heerlijk stukje muziek spelen zeg.
Donderdag 12 febr. vandaag met het vliegtuig naar Koh Samui een klein eilandje op zo’n 2 uur vliegen. Alles verliep weer zoals we geregeld hadden de taxi bracht ons naar het vliegveld, even zoeken is geen Schiphol, inchecken en toen hoorde we ook dat we 1,5 uur vertraging hadden, jammer maar er was genoeg te zien. Op Koh Samui aangekomen stond onze taxi er weer, naar het hotel. Daar aangekomen de kamer op, nou dat was niets, de kamer viel nog wel mee maar we konden onze overburen een hand geven zo dichtbij was het andere gebouw tegen die van ons aangebouwd. Terug naar de receptie en een andere kamer gevraagd, na wat gepraat een andere kamer gekregen, moesten wel wat bijbetalen maar we zitten nu schittert, een heel grote kamer met groot balkon en uitlicht op zee en het zwembad. Koffers uitpakken en zwemmen, s ávonds heerlijk gegeten en vroeg naar bed.
13 febr., de pc zat met niet lekker wilde dit reis verhaal voortzetten voor de volgers maar ook voor ons zelf. Bij de receptie een adres gekregen waar we terecht konden, met een open taxi busje, ze kennen hier nauwelijks tuk tuks naar het adres. Het was een heel groot winkelcentrum met een heel grote supermarkt en een Thaise gamma en eromheen allemaal winkeltjes, de opgegeven winkel konden we niet vinden, na wat zoeken vonden we deze buiten het winkelcentrum en daar konden ze de storing verhelpen, was een kleinigheid, hoefde er nog geen eens voor te betalen, super. Nog een kleinigheid in het winkelcentrum gekocht en snel naar het hotel, plekje in de schaduw aan het zwembad en relaxen, stukje zwemmen, lezen heerlijk. S ávonds naar het centrum gelopen een pitstop bij cocktailbar Bamboohouse, een heel klein knijpje waar enkel cocktails worden gemaakt, lekker hoor, op de terug maar weer even een pitstop maken. Het is van een Italiaan die hier tijdens zijn vakantie is blijven hangen en eens geen pizzeria heeft geopend, paar mooie dames in de bediening, het werkte goed.
14 febr, het is Valentijnsdag een mooie roos voor Lydia gekocht dat werkt altijd goed, want vandaag gaan we een scooter huren, jullie horen hoe dit avontuur af zal lopen.